Tjabba! tänkte ge er lite bilder på hur mitt bygge börjar ta form. alltid kul med lite respons på de man gör.
bilen är en golf gti 8v från 84:a och gjordes klar till bugrun 2004 men då fick jag mer smak och började om med sikte på högsta nivå! köpte en krockad A3:a i tyskland och åkte 140 mil enkel resa med släp för att hämta den. ska ta motor el bräda mm från den och göra min golf till något över de extra. har massa bilder på bygget men börjar lite smått att beskriva bygget så här långt. fråga gärna om fler bilder om ni undrar något specielt.
//Freddan
Fet golf 2:a!
Senast ändrad Fre 05 maj 2006 23:15, ändrad totalt 1 gång
efter en **** massa timmar ser de ut så här nu......jobbar just nu på att få till passning av de få prylar som ska ditt förutom motorn som är en 1,8T AGU från A3 98:a.
blev inte nöjd med plast kjolar jag hade sist så nu har jag gjort egna i plåt som ska svetsas ditt. kommer dock börja med att bredda bilen lite till bak för att få plats med nya fälgarna.
Tog fram stora plånboken och köpte fälgar från tyskland....denna gången ville jag inte ångra mitt fälg köp så fick blunda för priset! däcken var betydligt billigare. fälgarna är Carline CM6 polerade i 9x16 et 20 fram och 10x16 med et 8 bak. däcken är 215.35.16 fram och 245.35.16 bak.
ägde en original 16v som bara gått 6000mil ett tag tills jag startade eget och fick byta den mot firma bilen......har ju inte råd att ha två golfar när den bygg bilen inte blir så billig........ kunde dock inte låta bli att prova mina nya fälgar då bygg bilen saknar fram och bakvagn vid detta tillfälle.......syns de att de krävs lite extra plåt???
tänkte visa några bilder på hur bilen såg ut 2004 innan jag fick mer smak att bygga om den igen......kan ju vara kul för er som inte har sett den tidigare. nu får detta räcka för idag men ska försöka hinna och lägga upp lite bilder på hur framvagn och bakvagn blev efter pulverlacken imorgon........
Måste bara fråga detsamma som tidigare talare, vad säger besiktningen om flyttningen av chassinummer samt ombyggnationen av torpedväggen? Skall bygga inom de dr ramarna nästa år med den nya motorn med så det vore intressant med svar på just de frågorna. =)
Sedan, denne:
Är det en "rak plåt" lagd över den redan existerande eller har du tagit bort det undre? Och bygger du dit redan existerande saker så som bromservo och hål för det ena och det andra elr hur har du lagt upp planeringen?
Jag har kollat och de ska inte vara några problem med att byta torped plåten. Chassi nr behövs så detta tänkte jag lägga in igen.....det är "raka" plåtar som ligger över de gamla på sidorna. har också hel svetsat hela motorrummet och lagt ten på skarvar för att de ska hålla bra.
Valde att blästra både fram och bakvagn för att sedan pulver lacka allt i grafit grått.....varför grå kanske ni undrar??? svart har ju dom flesta andra