farbror
Kör: Golf 4 1.6/16V - 01 Ort: Falun Medlem: 01 januari 2007 |
| Tor 01 mar 2007 20:18 |
|
Tänkte fråga ni som vet allt, om det finns framdragna kablar till högtalarna i bakdörrarna på en Golv IV -01 ?
Har kikat lite med en ficklampa genom gallren, men ser inga kablar, eller kabeländar.
Vore kul att veta innan man börjar skruva isär dörrsidan, man blir ju lite bekvämare med åldern.
|
|
manicmatti
Kör: Ingen VW Ort: Örebro Medlem: 04 december 2006 |
| Tor 15 mar 2007 11:40 |
|
Det som jag har sett så brukar det INTE vara framdraget.
Det är lite meck med att ta lös inredningen på dörren, var försiktig så att du inte förstör "plastklämmorna".
Ska själv försöka installera högtalare bak på en Golf IV -01 nu när det blir varmare väder. förhoppningsvis så kan jag göra det under påsken.
|
|
loudness
Kör: Golf 4 99a Ort: Mölndal Medlem: 05 april 2006 |
| Tor 15 mar 2007 11:46 |
|
| de är delvis framdraget, till dörkontakten är de draget.. du fixar helt enkelt ett par stift till kontakten och drar sista biten i dörren själv.. så gjorde jag
|
|
farbror
Kör: Golf 4 1.6/16V - 01 Ort: Falun Medlem: 01 januari 2007 |
| Tor 15 mar 2007 21:21 |
|
Tackar er för svaren. Blir nog att kika lite under "friveckan" i lugn och ro, och jag fruktar att en och annan plastklämma kommer att gå sönder. Ju äldre man blir, ju mindre vill man reparera...
|
|
manicmatti
| Lör 17 mar 2007 15:28 |
|
Louness: tack, visste inte att det var framdraget på vissa, antog att om det inte fanns högtalare bak, så var det inte framdraget.
Jag har en Highline, har inte kollar än om det är framdraget, men det satt diskaner i, men inga basar. får kolla på det under påsken.
föresten, vad är det för stift som jag bör införskffa mig om jag ska dra kabel. så att man inte står utan stift när allt är stängt?
|
|
loudness
| Lör 17 mar 2007 15:39 |
|
du kan lossa gummi muffen mellan dörren och karossen så sitter de en kontakt där bara och lossa.. ja tror de ska va nån flatstifthonor som e små som fan.. ja kan erkänna att jag lödade fast mina istället:D
edit: med tanke på att jag har 1.6 så borde alla ha de framdraget
|
|
PUH
Kör: Golf 4 03a Ort: Katrineholm Medlem: 13 april 2007 |
| Fre 13 apr 2007 4:24 |
|
Det sitter en 6.5"bas och en 1"diskant orginal i bakdörrarna på golf IV så det är färdidraget från DIN kontakten dvs den kontakten som sitter bak i stereon till bakdörrarna och vid byte av högtalare så måste distanser sågas ut eller köpas sen kan man ju alltid klippa kabeln och montera nya kabelskor jag har en 1,6a från 03 Håller stumt när du kör om
|
|
manicmatti
| Fre 13 apr 2007 10:39 |
|
Hej igen!
blev ingen kabeldragning under påsken, pga kylan. blir lite senare i år istället, kollade i alla fall om det var framdraget. och det var det inte...
lossade stereon o kollade om det var färdigdraget, men icke. blir bra mycket jobbigare nu.
föresten, hur många meter kabel går det åt på en sida när man ska dra till bakdörrarna?
|
|
loudness
| Fre 13 apr 2007 15:46 |
|
| låter helskummt för min 1.6a har de framdraget och även tdin i 1.6 16v sitter de redan i har jag för mej kolla en gång till dom du inte har stift över i kontakten
|
|
Magnus L
Kör: Golf 4 1.6-02 Ort: Kristianstad Medlem: 17 september 2008 |
| Tor 09 okt 2008 15:16 |
|
Skakar liv i tråden igen.
Jag har en 1.6 basis -02 och jag kan inte heller hitta några sladdar dragna till dörrkontakten, vad jag kan se är det bara till c-lås och elhissmotorn.
Någon som har en bild på hur det ska se ut kanske?
|
|
manicmatti
| Tor 09 okt 2008 19:59 |
|
Du ser på engång om det är framdraget eller inte. Såg att det fanns en bild på någon tråd i MK4, Fast det var på framdörren.
Det är lite pillrigt att få upp dörren, inte svårt. Men alla plast klips. sitter med ett par skruvar, sen klips. när du fått upp klipsen (har för mig att det var bara att dra dem rakt ut?) sen får du lyfta rakt upp då den sitter fast i överkant. Någon får gärna rätta mig om jag har fel!
|
|
MagArne
Donator 50
Kör: VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping Medlem: 11 maj 2008 |
| Mån 13 okt 2008 19:25 |
|
| Ja, en bild på dörrkontakten och vilka stift som går till högtalarna vore guld värt. Har själv planer på att montera högtalare bak i min Bora.
|
|